Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2016

Γιατί οι Νορβηγοί προτίμησαν το Άκτιο και όχι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων;

Στο αεροδρόμιο Ακτίου προσγειώθηκε το αεροπλάνο που μετέφερε την Οντ στην Ελλάδα και στα Γιάννινα


Και στο φίλαθλο κόσμο της πόλης προκλήθηκε το ερώτημα, γιατί οι Νορβηγοί προτίμησαν το αεροπλάνο που τους μετέφερε στην Ελλάδα με πτήση τσάρτερ να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Ακτίου Πρέβεζας και όχι στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Μια σημαντική προσέγγιση του θέματος κάνει το allnews-epirus.blogspot.gr που σημειώνει και τα εξής: 

Το All News Epiruς, ερεύνησε το όλο θέμα που έχει ως εξής:



Οι Νορβηγοί μίσθωσαν για τα Γιάννινα απο Νορβηγική Αεροπορικά εταιρεία, ένα Μπόϊνγκ 737-300, χωρητικότητας απο 128-149 θέσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες μας στο τσάρτερ μαζί με την ομάδα, συνολικά ήταν λιγότερα απο 70 άτομα.

Τόσο η αεροπορική εταιρεία, όσο και η εταιρεία που την εκπροσωπεί στην Ελλάδα, ζητήθηκαν πληροφορίες για τις δυνατότητες του αεροδρομίου Ιωαννίνων. 

Τους ενημέρωσαν λοιπόν, ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αφού στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, μπορούν να προσγειωθούν χωρίς κανένα πρόβλημα,  όλα τα μεγάλα αεροπλάνα, μέχρι και τα AϊρμπαςA-330, (278 θέσεων επιβατών).

Επίσης τους ενημέρωσαν οτι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ωραρίου και λειτουργεί όλο το 24ωρο, όταν ενημερωθεί για συγκεκριμένα ωράρια πτήσεων τσάρτερ.

Γιατί οι Νορβηγοί προτίμησαν τελικά το Άκτιο? Για δύο λόγους:

1) Η πτήση απο τη Νορβηγία μέχρι τα Γιάννινα, διαρκεί περίπου 4 ώρες. Για να επιστρέψει το αεροπλάνο στη Νορβηγία, θα χρειάζονταν ανεφοδιασμό καυσίμων. Εδώ και 3 χρόνια περίπου, το αεροδρόμιο δεν διαθέτει καύσιμα. Θα έπρεπε για την επιστροφή του το αεροπλάνο, μετά την άφιξή του στα Γιάννινα,  να προσγειωθεί και να ανεφοδιαστεί με καύσιμα στην Κέρκυρα ή το Άκτιο. Αυτή η διαδικασία, είχε επιπλέον κόστος και προτίμησαν το Άκτιο και μεταφορά των επιβατών με λεωφορεία στα Γιάννινα.

2)Η αεροπορική εταιρεία όμως, καλύπτοντας τα συμφέροντά της, για να μη γυρίσει άδειο το αεροπλάνο στην Νορβηγία, παρέλαβε τουρίστες Νορβηγούς, μάλλον απο την Κέρκυρα σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ αύριο ή μεθαύριο το πρωϊ, θα έλθει πάλι γεμάτο με τουρίστες και στην επιστροφή του στη Νορβηγία θα μεταφέρει τους φιλάθλους.

Αρα η αεροπορική εταιρεία ενήργησε μα βάση τα δικά της συμφέροντα και όχι με τυχόν προβλήματα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, πέραν των καυσίμων.

ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Ευκαιρίας δοθείσης, ερευνήσαμε και για την πορεία των έργων στο αεροδρόμιο. 
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο δρόμος που θα συνδέει το κτίριο του αεροδρομίου με τον νέο πύργο ελέγχου. Στον τελευταίο έχει εγκατασταθεί περίπου το 80% του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και απομένει η τοποθέτηση των συστημάτων αεροναυτιλίας, φωτοσήμανσης κ.λ.π.

Τα έργα στο κτίριο του αεροδρομίου, με τις επεκτάσεις και κατεδάφιση του κεντρικού, θα αρχίσουν μόλις γίνει η εκταμίευση των 5 εκατομμυρίων ευρώ που διεκδικεί η κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία είναι αποφασισμένη να ξεκινήσει μόνο αν υπάρξει το συγκεκριμένο ποσό, γιατί απο την στιγμή που θα αρχίσουν την κατεδάφιση του κεντρικού κτιρίου και η επέκταση της αίθουσας αναχωρήσεων, δεν μπορεί να γίνει διακοπή των εργασιών, που πρέπει να ολοκληρωθούν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Για τον σκοπό αυτό ασχολούνται τώρα μόνο με τα χωματουργικά έργα στην πίστα του αεροδρομίου, στο πάρκινγκ κ.λ.π.

-Σε ότι αφορά την εγκατάσταση του συστήματος G-BAS, τον Σεπτέμβριο αρχίζει στην Ιταλία η εκπαίδευση των ειδικών που θα παρακολουθούν το σύστημα στα 4 ελληνικά αεροδρόμιο, μεταξύ των οπίων και των Ιωαννίνων, ενώ ταυτόχρονα προωθούνται οι διαδικασίες για την εγκατάσταση του G-BAS στις αρχές του 2017